onsdag 30. mars 2011

Fylte rundstykker



Nam,nam, anbefales!

Her er oppskriften på fylte rundstykker:


• 1 kg mel

• 5,5 dl lunket vann

• 50 g fersk gjær

• 1ts. salt

• 50 g feta ost/ tyrkisk youghurt

• 2 ss oliven olje

• tørket gressløk



Hell alle ingredienser i en bolle….

…..tilsett så lunkent vann….




..elt dette til deigen slipper kantene….



La deigen hvile under en duk i 30 minutter.



Denne deigen hever seg fort på grunn av at det er feta ost i deigen… Tyrkisk youghurt går like bra… har du ikke det, kan du ta naturell youghurt.

Strø litt mel på bordet og kjevle deigen flat.



Fyll til rundstykkene:

• 200 g philadelfia ost

• 100 g ost

• 100 g skinke

• 100 g brokkoli

Jeg bruker denne Philadelphia ost som er smaksatt med hvitløk og urter.



…..smører det over på hele bunnen…….



Skal love deg at dette gir en god aroma i huset når du steker rundstykkene…



Fersk brokkoli kutter du i småbiter…



…sprer litt tørket gressløk og brokkoli over den utbredde osten..



….så bruker jeg skinke…



..kutter det i små biter og sprer det utover også.



Så avslutter jeg med ost..jeg selv bruker Gouda Ost (once a dutch girl alway’s a dutch girl)



….så er det bare å rulle den akkurat som du gjør med kanelboller.



Jeg begynner fra den ene lange siden og ruller sammen til den andre…



Del lengden i 2 like store deler, og del begge delene i 12 like store biter. ( det blir cirka 24 store boller ut av denne oppskriften.)



Legg dem på bakebrett og inn i ovnen på 220 C i cirka 10-15 minutter.

Jeg bruker luftovn her.



….så er den ferdig …Den luktet så godt mens jeg tok den bilde…..

Liker du ikke brokkoli, ta da tomat eller noen annet som du heller liker…bare bruk fantasien..



Så godt…….



Litt salat ved siden av og så har du en herlig lunch

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar