lørdag 26. februar 2011

Det var helt ok med en liten "svipptur" til Gran Canaria i februar :-)

Ja, så er vi kommet tilbake til vinteren da etter 14 dager i sol og varme... Tid for ettertanke og oppsummering...
Starten kunne vel vært litt bedre, med tanke på flyturen nedover. Fruen og husbonden sovnet en liten stund (hadde vært oppe siden 05.30), så vi får ikke kjøpt drikke når de går rundt og serverer. Når maten kommer, spør jeg om det er mulig å få kjøpe 2 bokser brus, men nei! Det er utrolig varmt på flyet og vi reiser tross alt med 3 små barn. Spør igjen om muligheten for å kjøpe drikke klokka 21.30, men heller ikke nå er det mulig. Vi har altså sittet på et varmt fly siden klokka 17.55 uten mulighet for å få kjøpe noe som helst drikke. Klokka 22.35, en time før landing får vi endelig kjøpt oss drikke. Det holder ikke for meg assa!
MEN derfra og ut ble det som en parademasj :-)

Vi var i seng rundt klokka 3 den første natta, men allerede før klokka var 8 sto Leah i fult badeutstyr og svømmebriller klart til en dukkert! Hun kom seg fort i seng igjen!

Gutta speider utover badeanlegget den første morran

På vei til bassenget

Barna bader hele dagene. En vind henger over oss stort sett hele tiden, så innimellom må de opp og varme seg litt. Dagtemperatuern ligger på 22-24 grader, så det er godt og varmt. Jakob klarte å få DEN blåflekken en av de førstedagene - størrelse Norgeskart, men klager heldigivs ikke nevneverdig over det. På hotellet er det ABBA show 2 kvelder, til Leahs store glede. Vi sitter helt forrerst, Leah med stjerner i øynene. Den ene kvelden ble for mor sin del litt ødelagt, da 2 kakerlakker bestemte seg for å svinge seg i dansen like ved. ÆSJ!
Va ei som hadd stjerna i øyan etterpå ja ;-)

Så dro vi til Aqualand da, feriens desidert nedtur!

Vi tenkte at Mini Park var et passende sted å ha base, så vi leide 5 solsenger til 3.5 euro pr stk. MEN så får vi vite at Noah han kan slettes ikke bade her, for han er 5 cm for lang! Jaha, hva gjør vi da?!

Her var det aldri noen barn, for de som ikke var redd for den enorme tønna med vann, de var for store til å være der. INGENTING var lov, det hørtes ut som om vi var på fotballkamp, det ble fløytet for alt og ingenting. Sikkerheten var så streng at det hele ble en parodi. Jakob på 4 fikk ikke lov å sitte mellom beina i en helt ordinær vannsklie, ikke fikk vi lov å stå å ta imot ham heller (han sto ikke, det var 110 cm i bassenget)

Jakob titter skeptisk opp på tønna som snart snurrer rundt med masse vann

I bølgebassenget var det ikke lov å stupe (2 meter dypt) selv når det var pause med bølgene. Fikk til nød lov å hoppe
Denne sklia fikk Jakob ta, men den va jo liiit skummel da. Og selvfølgelig 1 mil kø for å få tatt :-(

Litt bratt ja!

Men for all del assa, vi har hatt en drømmeferie!

Rimelig fornøyd 4åring!

Kult med foss i bassenget!

Bestemor sammen Leah og Jakob

Gutta boys!

Jakob i kjent positur!

Leah syntes det var kaldt og da var det greit at Jakob hadde genser med seg :-)

:-)

Den buksa var nok til at han ikke fikk penger av meg assa!

Mimmi på vei hjem fra markedet

Jakob har sin helt egne sitl!

Hands up!
Leah har i alle år hatt vannskrekk, men på Gran Canaria løsnet det, så nå svømmer hun litt. Ikke som en fisk, mer som en hund kanskje ;-)

Fiiin utsikt fra verandaen vår....

Sånne skilt skulle vi hatt i Norge også!

Denne måtte jeg bare rappe fra flyet! Leah er jo kjent for å ta alt veldig bokstavelig, så også sikkerhetsgjennomgangen på flyet. Etter videogjennomgangen, gikk hun også gjennom heftet som foran stolen. Så bryter hun ut "Mamma, koffor e dæm skuffa".

Jakob fornekter seg jo sjelden når det gjelder kommentarer. Av og til skulle man tro han var en gammel gubbe i en guttekropp!
Jakob står i dusjen og filosoferer; "Pappa, mamma er din kone, din vakre, snille kone" Korr tar en 4åring sånt fra?!
Av og til prøver mamma å lure seg unna dorunder (han trenger litt bomelom hjelp). "Jon Ivar, sønnen din må på do". Jakob ; "Mamma, æ e jo sønnen din å da!"

Kanskje det er bestefar Tor han lærer av... Han va på cafe og skulle bestille seg mat. "In english, please", sa servitrisen. MEN han snakket alt engels  ;-)